Γενικές Οδηγίες για μια ευχάριστη Επίσκεψη
Προς τις μαμάδες και τους μπαμπάδες, τις γιαγιάδες και τους παππούδες, τις θείες και τους θείους, τις νονές και τους νονούς , τα μεγάλα αδέλφια, τα ξαδέλφια, τους συνοδούς και τους εκπαιδευτικούς των παιδιών.
Πώς μπορούμε οι ενήλικες να βοηθήσουμε τα παιδιά στο μουσείο;
- Εστιάζοντας σε δύο ή τρία εκθέματα σε κάθε επίσκεψη. Η διάθεση να δούμε όλο το Μουσείο μπορεί να οδηγήσει σε μια βιαστική περιήγηση του χώρου, χωρίς ουσιαστική συμμετοχή στα εκθέματα.
- Συμμετέχοντας μαζί με το παιδί στις δραστηριότητες των εκθεμάτων. Μπορούμε να πειραματιστούμε, να ανακαλύψουμε, να κατασκευάσουμε, να παίξουμε, να μεταμορφωθούμε, να δημιουργήσουμε με τα χέρια, το μυαλό και το σώμα μας.
- Αφήνοντας το παιδί να ορίσει το ρυθμό της επίσκεψης. Ας αφήσουμε το παιδί να αποφασίσει το χρόνο που διαθέτει σε κάθε έκθεμα, χωρίς να το πιέσουμε να μείνει πιο πολύ ή να συνεχίσει.
- Βοηθώντας το παιδί να διαμορφώσει μια υπόθεση και να ανακαλύψει μόνο του τις πιθανές λύσεις και απαντήσεις.
- Κάνοντας ερωτήσεις για τα εκθέματα. Το παιδί μπορεί να προβληματιστεί για την απάντηση. Πολλές φορές μια αναπάντητη ερώτηση, οδηγεί σε προβληματισμό και βαθιά γνώση, ενώ μια σκέτη πληροφορία ξεχνιέται. Στις ερωτήσεις των παιδιών απαντάμε με μια ερώτηση και έτσι συμμετέχουμε στη μαγεία της ανακάλυψης.
- Δίνοντας το παράδειγμα. Αν θέλουμε το παιδί μας να παίξει με άλλα παιδιά, μπορούμε εμείς πρώτοι να επικοινωνήσουμε με τους άλλους επισκέπτες ή με τον ερμηνευτή. Η προτροπή «μίλησε στο αγοράκι» συχνά λειτουργεί ανασταλτικά, ενώ αν εμείς συστηθούμε στο συνοδό και στο «αγοράκι» μπορεί το παιδί μας να κάνει το ίδιο.
Πώς μπορούμε οι εκπαιδευτικοί να προετοιμαστούμε για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα;
- Επιλέγοντας τα προγράμματα που ενδιαφέρουν εσάς και τους μαθητές σας. Είναι σημαντικό να μπορούμε να συνδυάσουμε τα προγράμματα που πραγματοποιούνται στο ΕΠΜ, με στόχους που έχουμε θέσει ως προς την ενδυνάμωση της τάξης μας σε νοητικό, συναισθηματικό ή κινητικό επίπεδο.
- Επιλέγουμε την ημέρα – ώρα που μας εξυπηρετεί και κλείνουμε θέση.
Η διαδικασία
Καλούμε τηλεφωνικώς στο 2103312995 (εσωτ.110) από τις 9.00 έως τις 17.00 για να καθορίσουμε την ημερομηνία της επίσκεψής μας. Θα χρειαστεί να γνωρίζουμε τα ακόλουθα στοιχεία:
– Όνομα, διεύθυνση, αριθμός τηλεφώνου, fax και e-mail σχολείου
– Όνομα και αριθμός τηλεφώνου εκπαιδευτικού (κινητό)
– Τάξη και συνολικός αριθμός παιδιών ανά τμήμα (υπάρχει ενδεχόμενο να χωριστεί το τμήμα αναλόγως του αριθμού παιδιών και του εκπαιδευτικού προγράμματος που θα επιλεχθεί).
Στη συνέχεια για να ολοκληρωθεί η διαδικασία, θα χρειαστεί να αποστείλουμε πίσω, υπογεγραμμένο, το έντυπο επιβεβαίωσης που θα μας έχει σταλεί με φαξ ή email από το Ε.Π.Μ.
Ενημερώνουμε εγκαίρως για οποιαδήποτε αλλαγή προκύψει.
- Ενημερώνουμε το Ε.Π.Μ. για παιδιά με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τα συγκεκριμένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ομάδας, για να μπορούμε να προετοιμαστούμε καταλλήλως.
- Υπολογίζουμε την άφιξη της ομάδας 5-10′ νωρίτερα από την έναρξη του εκπαιδευτικού προγράμματος. Είναι σημαντικό να ξεκινήσουμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στην ώρα του για να μπορούμε να το ολοκληρώσουμε, δίνοντας του το χρόνο που του αναλογεί.
- Συμμετέχουμε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Είναι σημαντική η παρουσία μας κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος για την αξιολόγησή του αλλά και για την αξιοποίηση της επίσκεψης στη σχολική μας τάξη.
- Συμμετέχουμε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με μια οικονομική συμμέτοχη. Η οικονομική συμμετοχή στα εκπαιδευτικά προγράμματα είναι 5 ευρώ για κάθε παιδί (εκτός και αν αναφέρεται ή συμφωνηθεί κάτι διαφορετικό).
Σημείωση: Ενδέχεται να υπάρξουν αλλαγές στα προγράμματα κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.